Några vinnare i Melodifestivalen...minns ni dom??

Här är dom som har vunnit Melodifestivalen 1986-2000


1986 E' de' det här du kallar kärlek Lasse Holm & Monica Törnell Lasse Holm
1987 Fyra Bugg & en Coca Cola5 Lotta Engberg Text: Christer Lundh – Musik: Mikael Wendt
1988 Stad i ljus Tommy Körberg Py Bäckman
1989 En dag Tommy Nilsson Tim Norell, Ola Håkansson, Alexander Bard
1990 Som en vind Edin-Ådahl Mikael Wendt
1991 Fångad av en stormvind Carola Häggkvist Stephan Berg
1992 I morgon är en annan dag Christer Björkman Niklas Strömstedt
1993 Eloise Arvingarna Text: Gert Lengstrand – Musik: Lasse Holm
1994 Stjärnorna Marie Bergman & Roger Pontare Text: Peter Bertilsson – Musik: Mikael Littwold
1995 Se på mig Jan Johansen Text: Ingela 'Pling' Forsman – Musik: Håkan Almqvist, Bobby Ljunggren
1996 Den vilda One More Time Text: Nanne Grönvall – Musik: Peter Grönvall
1997 Bara hon älskar mig Blond Stephan Berg
1998 Kärleken är Jill Johnson Text: Ingela 'Pling' Forsman – Musik: Håkan Almqvist, Bobby Ljunggren
1999 Tusen och en natt Charlotte Nilsson Text:Gert Lengstrand, Marcos Ubeda - Musik:Lars Diedricson
2000 När vindarna viskar mitt namn Roger Pontare Thomas Holmstrand, Linda Jansson, Peter Dahl


Lotta Engeberg


Tommy Nilsson


Carola


Charlotte (då) Nilsson



Kommentarer
Postat av: anna

oj vilket bra minne du verkar ha!:P



sv; haha jag tänkte så här: ''nu kommer någon säkert undra vart såsen är, men jag skiter i att skriva om det för det blir så mycket text då'':)

2011-02-16 @ 21:15:15
URL: http://nyylander.blogg.se/
Postat av: Ottilia

Såklart vi minns! :D:D Carola va ju en favorit som liten :D



Sv: Tack, love it :D

2011-02-16 @ 21:19:02
URL: http://rybaklover.blogg.se/
Postat av: julia.. den bästa

snälla uppdatera jag har ju inget att läsa!

Hur många läsare har du ca :D <3

2011-02-17 @ 18:50:54
URL: http://juliajuchert.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0