Två trasiga individer-dikt av mig.

Två stjälar som låser in saningen
Två individer som ljuger om sig själv
Dom finna här aldeles nära
Tänt intil står dom
Roppar på hjälp fast ingen hör dom
Är så olika
Men lika
Två sjtälar med två problem

Ena täkt av er
Benen, armarna överallt
Gömmer föräldranas alkohol i rummet
Dricker när hon vill glömma
Skär sig när hon vill bort, bort här ifrån
Vill bli glömd här och nu

Den andra
Svälter sig själv
Säger att hon är mätt
Fast hon bara ätit en bit
Gömmer sin kropp i sina armar
Armarna som hon täcker med en stor tröja
Vänder sig om i spegeln
Neker när det kommer frågan om ätstörningar
-Nej jag mår bra, jag är bara inte hungrig
Längst inne så skriker magen efter mat
Vill stoppa det i munnen och njuta
Men hon är fet
Fet för att äta
Men i själv värken är hon vacker som en dag

Båda är super vackra
Men två individer som ljuger om sig själv
Säger att dom mår bra
Men spottar på sig själv i spegeln
Ropar på hjälp men vill att ingen ska höra
Dom är vackra
Underbara

Men så trasiga...


Av:Mig


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0