Arameiskt

Hejsan Hoppsan!!

Hitta nyss en liten rolig sajt, där man kan få reda på vad namn betyder.
Jag skrev såklart dit mitt namn(Majken) i sökrutan.
Hahaha svaret var lite roligt.
Kopierar sidan så ni kan läsa.

Förekomst

Mindre vanligt

Namnsdag

19 maj
 

Härledning

Lilla Maja. En lågtysk diminutivform av Maja eller Maria. Maria är ursprungligen ett arameiskt namn som möjligen betyder morsk, trotsig.

Äldsta belägg i Sverige

1500

Historiska personer

Majken Johansson, 1930-93, poet och frälsningssoldat. Majken, litterär figur i en serie barnböcker skrivna av Margareta Strömstedt.


Fick också reda på en annan sajt att mitt namn stavades Moiken på 1500-talet.


Lite ondödig fakta men, det ee lite kul men namn betydelse tycker jag.



Kommentarer
Postat av: MyzaaN - Princess Pink

hahah va bra att du tycket det :D

hah okejs:D låter också som bra nyårlöten :P



ja precis:D får ha det kram <3

2010-01-04 @ 22:20:00
URL: http://myzaans.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0