Ett lyckorus...

God Morgon.
Tänkte köra med ett special inlägg.
Jopp, text special.
Denna inlägg kommer fyllas, kanske sippra över med texter av mig...
Vissa kanske ni har läst innan, men jajaja.

(komentera gärna, och säg vad ni tycker)


Lite Kära
Du och jag hand i hand
Springande, bort mot allt
Tillsammans, bara så där en stund
Hand i hand du och jag
Bara så där, lite kära...
En stund??


Meningslös vacker
Du står mitt på gatan
Utan något
Byxor utan fickor
Tröja utan färg
Meningslöst

Men endå är du så vacker
En oslipad diamant
En fågel utan vingar

Du är meningslöst vacker


Varsegod, här är ditt liv
Fast i din egen bubbla
Fast i ditt eget sinne
Fast för alltid
Där inne
Finns det ingen anan
Än du
Tyst och stilla
På huk framför ingenting
Det är din vardag

Varsegod, här är ditt liv!


Min kropp har aldrig älskat äkta
Ett hjärta fult av sår
En hjärna fullt av minnen
En kropp som har gjort allt

Men att älska någon riktigt
På riktigt
Nära någon

Har mitt hjärta aldrig fått sår av
Min hjärna har inget minne av ömhet
Min kropp har inte älskat på riktigt

Är jag som ingentig
Är jag en sten som alla kastar
Kastar på något som ska gå sönder
Eller är jag saken som ska gå sönder

Älska på riktgt
Nära hjärtat
Ömt och mjukt

Är jag ingen?


Varför älska mig?
Du omfamnar mig i din famn
Tryck mig hårt in till dig
Hoppas på att jag blir rörd

Vill älska dig som du älskar mig
Men det är för svårt att ta in
Har aldrig läst att man kan bli förälskad i ett monster

Dy kysser min panna
Viskar något vackert
Något som jag inte kan höra

Smeker min rygg med dina ömma händer
Det är inte ens shönt
Det ireterar mig

Jag blir förbannan
Mitt duma hjärta
Slå för hans som omfamnar mig

Han som gör mig glad
Han som jag kan lita på
Han som älskar mig

Jag är en idiot
En idiot
Så varför älska mig
När inte jag älskar dig


Ett lyckorus
När molnen skingrar sig
Himlen lyser upp
Bakom solen stårlar
Gräset är grönt
Viftar i vinden
Den svala tysta vinden
Som nästan skäms lite för att finnas
Blommorna som vill visa att dom fins
Roppar med sina små röster
" Här är jag, vacker och fin"
Hörs jag så finns jag
Vågorna bildar sin egen melodi
I takt med fåglarna
Luftens magi
Som finns här
Trädens magi
Så vi är här
Tanken är vacker
Det bildas ett litet lyckorus i mitt hjärta
Då är jag lycklig
Ögon glittrar
Munnen viskar
Kindenar lyser
Kroppen spratlar




Kommentarer
Postat av: anna

shit du är verkligen duktig! Du skulle fett kunna sälja en bok med dikter, jag lovar!<33

2010-12-18 @ 10:35:44
URL: http://nyylander.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0