Ja, jag ee inte en BONDE!

God Morgon på er fina personer!
Just nu i detta nu å glor jag på barnprogram.
Haha, börjar nästan bli en vana så här på morgonen, thihi.
Det är ju typ lite läskigt ju, tänk i fall man skulle vara 4år eller något.
Lääääskigt, buuuu.
Höhö, programet handlar om djur som pratar haha dom har extremt roliga dialekter, haha!
Jag diggar dialekter, men själv vill jag prata rikssvenska!
Men jag har bott för länge i Norrköping, hjäääälp.
När någon frågar i fall att man kommer från Linköping på grund av dialekten, då...
Är det katastrof!!
Så nu varje gång jag säger något som är typiskt Norrköping så rättar jag mig själv.
Och jag har börjat mer och mer säga ee istället för är, bara för att folk inte ska tro att jag kommer från Norrköping.
Haha, knäppt jo tack jag vet men jag hatar dialekten i Norrköping, låter så bonigt.
Ja, jag ee INTE en bonde!!
Punkt och slut!


Dagens frukost, höhö.
(Älskar min mugg).


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0