About the new album...

Hej.
Japp, äntligen.
Hahaha, kanske inte äntligen.
Har ju inte haft cd så länge (sen i lördags)
Men i alla fall, jag snackar ofc om Alexander Rybaks nya album.
Som jag kunde köpa i förhand, asså dom som var i Hageby i lördags.
Och dom som var i Lindköping.
Men i alla fall det jag skulle komma fram till, var att nu är några av hans låtar uter på youtube:)
Very nice!
(jag har ej Spotyfife...stavning)
Men i alla fall...tänkte att jag kanske skulle skriva lite smått om ca 3 låtar.
Ska ju snart dra, men det hinnar jag med.

Vi börjar med låten Why not me:

Dett är en lite mer upptempo låt, precis som jag gillar.
Och jag älskar refrängen, den sitter så fin i munnen (om man kan säga så)
Plus att den är inte så mycket clasisk och det tycker jag om...
Så denna låten är min favo låt på skivan tror jag...
Man kan lixom inte sluta lyssna på den!!

Soumi:

När jag läste titeln först så tänkte jag, What varför sjunger han om Finland.
Och trodde faktist att låten skulle vara kass...
Men nu när jag lyssnat på den några gånger så bryr jag mig faktist inte om att han sjunger om Finland.
Asså inget illa ment mot Finland, tycker det är ett jätte fint land.
Men lixom varför sjunga om ett land som man inte ens bor i, ja jag tror ni fattar...
Men nu tycker jag låten är värkligen jätte fin!
Den växer och växer...

Oah (en låt som alla redan har hört):

Ja som sagt har nog redan alla som läser min blogg hört den här låten.
Och vet att jag har ratat den här låten förut och tyckte den var töntig.
Men nu lixom så har jag ändrat på mig och kan inte sluta sjunga på den (med glädje).
Tycker den är jätte söt...haha vist ee den kanske lite töntig "singing oah I love you Moah"...
Men det gör inget!
Den är socker söt helt enkelt.


PS: ni som tänker köpa den kommer inte blir besvikna.
Men låt nr 1 är ja...hm...haha.
Och typ sista är lite klämchek...men den ee så Rybak!


Kommentarer
Postat av: anna

jag gillar också why not me mest;)

sv; jaa den är söt men jag skulle inte heller sätta på mig den:P

kram sis<3

2010-06-23 @ 11:16:11
URL: http://nyylander.blogg.se/
Postat av: O

Jag tycker alla är bra på sitt sätt. Men, inte den lilla snutten med Kaja's letter :S

2010-06-23 @ 16:05:38
URL: http://rybaklover.blogg.se/
Postat av: Gabriella

Hehe, fast vi finländare blev jätteglada när han skrev en sång om just Finland ;) Det är svårt att tro, när man själv bor i Finland så tycker man att vi inte e trevliga här, utan alla e "reserverade". Men Alex älskar Finland, han har sagt att om han var ett land vore han Finland. Vet inte varför, men han verkligen gillar Finland, och det som var lite kul var ju när han spelade det i Oslo, så jag var första i finland som fick höra låten, så han frågade ju mig vad jag tyckte om den, det var lite kul :) Fast jag tycker att 5000 letters är jättefin också, så snäll han e mot alla :)



Hade bra!

2010-06-24 @ 11:20:12
URL: http://gabrii.blogg.se/
Postat av: din kusin som tycker om dina dikter som du ska träffa på midsommarafton

det stavas spotify

2010-06-24 @ 15:29:53

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0