Mina åsikter om låtarna i deltävling nummer 1.

Hej på er.
Nu är det dagen före första deltävlingen i Melodifestivalen.
Nu är festivalen verkligen igång, kul!
Men dagens fråga lyder:
Gick rätt låt vidare??
Enligt mig är svaret både ja och nej.
Men rulla ner så får ni reda på vad jag tycker om varje låt.

Dilba med låten Try Again:
Låten:
När dom första tre secunderna går så tror man att låten kommer att vara bra.
Men sedan när hon börjar sjunga, jag hör absolut INTE vad hon sjunger.
På något sätt kunde den har varit varit bra (höhö, hoppas ni fattar), men den blev inte bra...
Showen: Patetisk
Kläderna(på artisten): Nej, för tajt ner till och fel längd, nej tack.

Swingfly med låt Me and my drum:
Låten:Nej! Låter som den kunde vara med på "Hits for kids" eller någt.
Bom, bom, bom me and my drum.
Ja, visst kanske den är lite charmig i refrängen, men nej tack.
För töntig!
Showen:Som låten så var showen också töntig.
Till den där barn låten så är det lättklädd tjejer som springer runt och lossas trumma på en trumma.
Hehe, låt mig garva, nej tack.
Kläderna(på artisten):Kommer typ inte ihåg hur han såg ut bara att han hade typ byxor och en kavaj med ett rött sträck på ryggen. Kavajen var väll lite udda och kanske lite cool. Men annars var det inget specielt.
Men det var helt okej.

Jenny Silver med låten Something in your eyes:
Låten:
Jag måste säga att jag gillade den här låten.
Ja, jag kan helt enkelt inte låta bli att sjunga med och dansa.
Visst den är sjukt likt ABBA, men det är ju shlager och jag är ju en shlager nörd.
Låten bara är shlager och den passar in så bra!
Showen: Nja, jag vet inte riktigt.
Showen var lite patetisk, om jag kommer ihåg rätt.
(Man kan inte se showen därför att bidraget har gått vidare i tävlingen)
Kläderna (på artisten):Hon hade någon silver-sak på sig va??
Såg ut som en trasa, som om kläningen hade gått sönder är något.
Nej verkligen ingen hitt, men måste säga att jag gillade hennes hår.
Det var super snyggt.

Jonas Matsson med låten On my Own:
Låten:
Ja, den va väll kanske lite svänging och mysig. Och väldigt fin.
Men showen gjorde den TÖNTIG.
En låt man kan lyssna på när man ligger och solar i sommar men inget annat.
Showen: Nej, den var väldigt rörig.
Först satt han i en solstol(töntigt), och sedan gick han upp på scen, fick en jacka (töntigt) och sedan fick han en gittar.
Det hände för mycket som var för onödigt och tönigt.
Det där med solstolen, solglasögonen och så höll han i en cokosnöt (vet ej hur det stavas) med sugrör!
FEL FEL, kanske är rätt om man uppträder på någon konsär för barn men inte i Meldifestivalen.
Kläderna (på artisten): Outfiten var söt, jeans, t-tröja och en skinjacka.
Måste säga att skinjackan var väldigt snygg!!
Och så hade han röda skor och det är något med mig och röda skor.
Jag bara älskar det och helst på killar, så coolt och über snyggt!

Le Kid med låten Oh my God:
Låten:
Början var jätte cool och bra.
Asså själva låten är bra, men det känns som den skulle kunna lixom "komma upp" några nivåer.
Asså den skulle kunna komma igång mer, hehe hoppas ni förstår.
Det är som om man bara väntar på att den ska komma igång, men det gör den inte.
Men det är rätt bra. Och den fastnar i huvudet.
Showen: Den var väldigt gullig.
OOO, dom där stora godisarna, så i min smak.
Och dom där stora cupcakes, så söööta.
Men måste säga att det var lite "tuttliknande"...så där var det ett minus.
Det skulle vara tre muffinsar istället.
Men annars så passade showen till låten.
Kläderna: Jag bara älskar den gula kläning, jag vill ha ha ha!!
Kläderna är färglada och passar jätte bra till både låten och showen.
Och dom var verkligen jätte fina, detta gillade jag!!

Rasmus Viberg med låten Social Butterfly:
Låten:
Den fastnade verkligen, tror jag sjöng med hela låten.
Denna gillade jag verkligen, väldigt skön och "rar" låt.
Vet inte riktigt va jag ska skriva mer, jag gillade den verkligen!!
PS:Jag älskar dragspelet i låten!!
Showen: Den var väll sådär, ganska tråkig.
Någon satt och trummade på ett gittarfodral, hehe ne jag vet inte riktigt...
Kläderna (på artisten): Lite "Karlsson på taket looken", hehe.
Kläderna var söta, men tycker att dom skulle stylat håret på något annat sett.
För mycket "Karlsson på taket".
Men annars var kläderna super söööta, diggar hängslerna!

Pernilla Andersson med låten Desperados:
Låten:
Kommer inte riktigt ihåg låten, bara att den var väldigt hon.
Och jag gillar ju Pernillas låtar, så den var väll bra :)
Showen: Det var ju inte så mycket "show", men det gjorde absolut ingenting!!
Gillade mattorna och gardninerna, mysigt och fint.
Kläderna: Hennes kläning var verkligen jätte fin.
Svart, enkel men väldigt snygg, passade henne perfekt!

Danny med låten In the club:
Låten:
Ja, va ska jag säga om låten, hmm...
Den var absolut inte dålig, en låt som jag i alla fall gärna skulle kunna dansa till.
Refrängen kanske var lite tråkig, eller asså minnet är bra men kort, hehe.
Men man kunde sjunga med i den och man kan ju inte säga annat än att killen kan ju sjunga!!
Och rappet, hehe det var lite oväntat, men det va coolt.
Showen: Dansarna var ju grymma, as bra dans!
Och Dany kan ju med dansa, ett plus i kanten!
Kläderna(på artisten): Måste säga att jag gillade hur han hade blandat "fint" med coolt.
Slipps (han hade det va??) och väst med en skinjacka, coolt enligt mig!!
Gillar ju när man mixar, men det kan ibland bli för mycket.
Och detta var på gränsen och därför var det snyggt!!

Så gick rätt låt till final??
Svar: Det var bra att Danny gick till final.
Men jag skulle gärna ha sett att Rasmus eller Le Kid eller Jenny Silver skulle gått till final istället för Swingfly.
Men Jenny Silver gick ju till Andra chansen och det var ju bra.

Vad tyckte ni, gick rätt låt till final??




Kommentarer
Postat av: Ottilia

Ojojoj vad text ! XD Ja, Danny va min favvo i Lördags, hann se hans bidrag bara, men ändå :)



Sv: Tacktack! I love it!! Jag köpte den på nelly.com tror jag.. har för mig det :)



Sv: jaså? Så bra! Det enda jag har hört är dålig kritik om att de blir sämre och sämre, oproffsigt och dåligt.. Men, jag vet inte, har ju inte sett det :) Hoppas det inte blir så att dom lägger ner Melodifestivalen, det är ju en tradition på över 50 år!! :(

2011-02-07 @ 12:17:05
URL: http://rybaklover.blogg.se/
Postat av: Ottilia

Sv: Ja...verkligen.. Oprah är ju så stort, så tycker synd om honom att behöva tacka nej.. :( Stackars liten..:(



Sv. Haha, de klart de blir mycket :) Pass på! :D



Sv: Jaså? Aja, säger du de så :) Men jag får ju det intrycket med tanke på att jag läser tidningarna + att jag verkligen avskyr Marie Sernholdt...Usch..O Rickard Olsson är ju inte en favorit han heller..så..njeee...



Men de klart jag ska ge deltävling 2 en chans ;)

KRAM!

2011-02-07 @ 19:57:24
URL: http://rybaklover.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0