Vad jag tycker...är alltid bäst!

Nu börjar inför ESC och jag ska tycka till!!

Irland:

Balad.
Fin början, denna låt kan bli vacker om den fortsätter dom den gör.
Jo, men den här är väldigt fin och vacker.
Jo kan faktst hålla med mamma lite, den är väldigt profsig.
Men Irland brukar vara väldigt profsig.
Jo, I like it!!
Gillar inte ballader så jätte mycket, men hon hade väldigt fin röst och den blev aldrig tråkig.
Men det kanske blir lite tråkigt på scen, hoppas dom gör en profsig show!

Mamma: För bra för ESC!

Bulgarien:
Hohahoohohoho...
Pumpa pumpa...väldigt östatiskt.
En kille som sjunger ganska sakta och långtråkigt och så har dom försökt att hotta upp det med en bas i bakrunden...ne, vet inte...lite misslyckat tycker jag.
Ne, låntråkig och misslyckad är mina slutord.
Mamma: Han var snygg!

Cypern:
Skön börjad...
Gittar, me like.
Ne gu vad gullig video jag tror jag blir tårögd.
Kärleks sång...en kille med gittar...
Mycket fint! Behövs det där lite extra för att jag ska bli knäsvag...
Mamma:Ne, detta är inte kul.

Kroatien:
Tre tjejer som sjunger på krotiska, eller vad det heter...
Rätt cool, lite smått power i den.
Ne, jag vet värkligen inte vad jag ska säga.
Det var inget specielt med den, men den var inte dålig!
Mamma: Ser ut som en reklam film från Dove.

Georgien:
En ensam tjej som står och kromar sig på scenen...hm.
Ne men låten är väll fin.
Men den låter väldigt lik som en anna låt och det är ett minus.
Det kan låta lite som en anna låt men inte för mycket...
Men jo den var fin...shin shin...
Nu hörde den igen och den ee ju riktigt bra!
Mamma: Häftig röst (tycker jag också det).

Turkiet:
Ett coolt killband...lite rapp och lite rock.
En salig bladning, men kan det bli bra är frågan.
Häftig video, lite läskig men bra.
Men låten kommer aldrig igång lika mycket som jag vill.
Men jo den är cool...
Mamma: Jag förstår inte videon, men låten var bra.

Spanien:
Väldigt spanskt!
Men det är väll menigen bidraget är ju från Spanien.
Lite gullig på något sätt, han va också lite gullig.
Vill bara rufsa i hans lockiga hår haha...se om det stuttsar tillbax, hehe.
Men annars ee den faktist lite boring, men gullig va den!
Mamma: Skit tråkig!!

Norge:
Har redan sagt vad jag tycker om den låten...
Lite för tråkig.
Fredrik skempa har skrivit låten och det hör man.
Men låten har faktist växt pytte lite, den ee pytte lite bra.
Eller, den ee ofc vacker...men inte riktigt min smak.
Men ett plus är fiolerna!
Om jag börjar sjunga:
You rest me up...så funkar det till melodin, hm...
Mamma: Jätte bra, men han måste slipa på sitt engelska utalt.

England:
NEEEEEEEEEEEE va söt!!!
Gu vad gullig han ee, Nick Jonas släng dig i väggen!
Litte disko stuk på det hela, den va väldigt gullig.
Kan inte sitta still i soffan, har lust att bara hoppa upp och sväga på mina lurviga.
Men inte tillreckligt bra...ganska dålig text.
Lite ungdoms pop, kan någ gå in i tjejer runt 10-13 års hjärtan.
Men tyvär så gick den inte hela vägen in i mitt hjärta...sorry gullis!
Mamma: Va fan har dom på sig?

Frankrike
Afrikanskt!!
Brrr...alalae alalae
Jag är ju svag för afrikansk musik så när denna låt kommer så kommer i alla fall inte jag kunna sitta stil si soffan!
AAA, gu vilket skänt tryck...alalae alalalae...olala alalaeee.
Kanske lite för lite text, men annars diggar jag detta.
Men inte i ESC...men denna låt kommer jag lyssna mycket på i sommar, min sommar plåga.
Men skippa tjejerna som typ poledansar, för sexistiskt för ESC...
Mamma:Den var jätte bra!

Tyskalnd:
Vet inte hur många gånger jag har hört denna...
Men jag kan inte sluta lyssna.
Ne, nu ska jag upp och dansa!!(jag dansade på riktigt)
Men det ee inte första gången, hehe...den gör mig super glad!
Mamma: Kul!

Japp, det var alla bidrag i årets ESC, nu ee det bara två semifinaler kvar!
Vi får hålla tummarna för
Sverige!!
Tyskland går ju direkt till Final det ee ju bra!
Men jag har också två favoriter till, men jag kommer inte ihåg vad länderna är, hehe...
Han med gittaren, me and my guitar.
Och hon som sjunger i svartvitt, med en tatuiring, Lettland va det!

Nu åker vi till Norge och lyssnar på Fairytale.
Asså på tv:n...
Puss och fis lingonris!!




















Kommentarer
Postat av: anna

sv; ja tyskland äger! Jag tror att de har stor chans till att vinna:D

Bamse kraaam<33

2010-05-18 @ 21:06:29
URL: http://nyylander.blogg.se/
Postat av: Linda

STORT GRATTIS på namnsdagen! Kram!

2010-05-19 @ 06:52:14
Postat av: O

Haha, gillar de sista två meningarna i ditt inlägg ;)

2010-05-19 @ 21:48:22
URL: http://rybaklover.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0