Siebzhenhudertseibenundachttzig

Hejsan Hoppsan!
Nu har jag stått framför spegeln och övat på tyska årtal.
Japp, nu kan jag min redovisning med flytingar haha.
Mitt och min mamma sätt att säga att man kan det som ett rinnande vatten.
Ska ju ha redovisning i tyska på torsdag om Beethoven och vi har valt ämne, såklart.
Eller inte, men jag skulle såklart välja Beethoven, hehe.
Men det kommer nog gå bra, men tusen tal på tyskan ee så svår som:
1787=Siebzhenhudertseibenundachttzig,direkt översättning sjuttonhundrasjuochåttio.
Haha, nu har ni lärt er att tyska ee svårt, haha eller hur man säger 1787 i fall ni kommer till Tyskland och vill säga det, då kan ni tacka mig.


PS: ESC semifinal om 54 minuter på svt 1!!



Kommentarer
Postat av: Linda

Du är ju bara FÖR SÖÖÖT!

2010-05-25 @ 21:29:52

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0