Vad jag tycker...är alltid bäst!

Nu ser jag på första delen av "inför ESC".
Tänkte skriva vad jag tycker om varje låt:

Moldavien:
Trumpet disco.
Dunka dunka, med en långsam början.
Enformigt och ganska tråkig.
OOOO...Run away...
Bättre disco låtar har ju absolut skrivits måste jag säga!!

Ryssland:
Hahaha...första intrycket är det dolda kameran eller??
4 töntar med skorrta och varsit insrument.
En av dom har till och med en svart liten halsduk...
lalala...lite typ italensk, nej inget som jag går igång på!
Man vet inte om dom skämtar eller om dom ee ärliga...
Nej, vädligt svår låt!

Estland:
Cool början, lite udda.
Haha älskar videon, människor i snön men skit stora huvuden...
Cool balad, lite upptempo...
Men gå upp då!!!
Den måste höjas i tempo i fall jag ska tycka om den...
Och det gjorde den inte...hm...vad ska jag säga.
Rätt cool...men lite långtråkig...obegriplit som Lena PH sa...

Slovakien:
Lite indisk början, mycken fint.
Men herre min get vad har hon för kläder...träsktroll!
Men trumorna är coola, men jag fattar ju inte vad hon sjunger...
Bajsa...bajsa...aaa....haha!
Oj, ett klädbyte, hudfärgad kläning, inte ens bättre än träsktrollet.
Nej...vad ska jag säga om låten...haha låten heter nästan onani...haha!!
Har inga komentarer om låten, fin men jag är inte så förstjust i jätte lugna låtar...lite mysig låt...
Men inget som man kommer ihåg.

Finland:
folkvisa/barnvisa.
Mitt första intyg, impro??
Har dom värkligen koll på vad dom gör...lite gott och blandat.
På finska och det är ju lite kul, men det låter som en barnvisa!
Men lite gullig var den, men mamma!!!
Mamma säger att denna låt kommer gå långt, NEJ TACK!!
Dom har en fiol med och det är ett litet pluss.

Lettland:
Oj...denna låt kan vara något.
Dragspel ibörjan och gu vilken fin röst.
Mycket cool!
En liten blond tjej med en tatuering på armen och en mega röst.
Kören sjunger lite fint i bakrunden, bäst ikväll!
Men dom snackar om att det var fel engelska, men skitsamma.
Jag gillar det, kan ju knapt engelska och hörde nästan inte texten...hennes engelska kanske inte är den bästa.
Men jag gillade det, den var fin!

Serbien:
Väldigt Serbiskt!
En kille i pottfrilla som sjunger balkan balkan i folkdräkt.
Oj nu kommer det hipphoppare in i den härliga smeten, jag fattar inte!
Och låten försvinner i den konstiga videon.

Bosnien:
Rockig!
Profsig, sångare och låt.
Snygg var han också, hehe...
Låter som en låt som kan gå hem i radion.
Den var fin, rockbalad, går ju alltid hem i mitt hjärta.
AAAA, Pain of salavation, var ju så bra...love love.
Men nu är dom på engelskan igen...okej engelskan var kanske inte bäst, men låten var ej dålig.
Den var okej/bra!
Snygg kille ett plus!

Polen:
Musikal låt.
Cool låt och cool kille.
Coolt med det lillla skriket i bakrunden.
Oj, den växer och växer!!
Mega cool, videon är as grym och kören och rösten i bakrunden.
Såååå snyggt!!










Kommentarer
Postat av: Gabriella

Vårt bidrag (finland) suger faktiskt brutalt iår, fy, vi sände absolut fel låt iår, det stod mellan dem och en finlandssvensk (som jag råkar känna, kommer från samma by som jag ;) i Finalen, men de fick fler röster eftersom finnarna e större antal än vi finlandssvenskar som absolut skäms för den låten, haha, undrar om vi ens kommer till final iår :P de e inte så omtyckta här i Finland, så fattar inte varför vi sände dem till ESC :P

2010-04-27 @ 22:16:22

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0