Dikt av mig

Mina hjärtslag slår för dig
Fast
Du är som en svart dimma
En bubbla som inte går att sprängas

Så är det du som är har fastnat på min näthinna
Som ett segt klister
Kan aldrig få nog av dig

Du är konstig
Men din kropp talar med mig
Men en silkes len stämma

Kanske är det inte dig mitt hjärta slår för
Kanske är det din kropp som får mitt hjärta att slå

En luft utan dinna andetag
Skrämmer mig
Men det är din kropp jag vill nå
Inget annat
För
Rästen skrämmer mig

Att du är under min skin ibland
Och nu vill komma närmre
Så gömmer jag mig undre mitt täcket
Det skrämmer mig
Att du har öppnat dig för mig

Allt skrämmer mig med känslor
Känslor var det vi fick lära oss iskolan
Vad det var
Men inget annat

Jag fruktar den dagen du sa att du
Älskar mig
Det var två fruktans värda ord
Ville springa
Rusa bort från dig

Men din kropp vill leka med min
Men inget mer
Inget mer vill jag nå
Och inget mer vill jag ha


Kommentarer
Postat av: Ottilia

Sv: Tack själv :)



Fin dikt :) Bli medlem på poeter.se ;) Du skulle passa in där :D

2010-04-02 @ 13:45:37
URL: http://rybaklover.blogg.se/
Postat av: anna

sv; fett länge om du samlat i 5år!

Jag har aldrig hört någon annan samla på klistermärken bara bokmärken:)

2010-04-02 @ 13:54:43
URL: http://nyylander.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0