Duetten klar!

Hejsan!!

Nu är min duett klar.
Jag har skrivit en låt till Alex och Matilda.
Det är lite på skoj, men vem har sakt att dom aldrig kommer sjunga denna låt.
Man ska aldrig säga aldrig!
Jag har skrivit den både på norska och engelska.
Tänkte att jag kunde lägga ut den.

Norska:

(Matilda spelar fiol)

 

Matilda:

på en bane alene
Jeg Jeg går i skogen
lurer på hvor er når jeg trenger deg som en mast

(Alex spelar fiol)

 

Alex:

Jeg er her ved siden av deg
Min kjære venn
Du kan stole på meg
Jeg kan stole på deg

(Alex och Matilda spelar fiol)

Alex och Matilda:

Sammen du og jeg
er vi sterke
Sammen du og jeg
I vått og skadevoldende handling

 

Matilda:

Når mine tårer renne nedover kinnet hans
Når jeg er trist
Hvordan vet jeg om jeg stole på deg

Alex:
I hjertet mitt, din hemmelighetene
De har ingen andre å vite om


Hold meg i hånden når vi går inn i skogen sammen

Ref x2


Engelska:

on a path alone
I I walk in the woods
wonder where is when I need you like a mast

I'm here beside you
My dear friend
You can trust me
I can trust you


Together you and I
we are strong
Together you and I

In wet and dry

When my tears run down his cheek
When I'm sad
How do I know if I trust you

In my heart, your secrets safe
They'll have no one else to know about

Hold my hand as we go into the woods together

Ref X2


Blev den bra Matilda?


Kommentarer
Postat av: Jensan

Jättefin låt! Verkligen, asbra!

En grej bara: "In wet and tort"? Jag tror du menar "wet and dry". Men skitsamma, den är ju på norska egentligen.

2009-12-25 @ 16:28:44
URL: http://missmovie.blogg.se/
Postat av: Milda

Jag har inte kollat din eller nån annans blogg på nästan hela jul veckan.!

Men jätte fin låt haha! va kul att du har skrivigt en duett till oss..jag får se till att börja öva på min norska då! eller om vi gör en liknade låt som "mysteriet deg" och sjunger på både svenska och norska haha!

vem vet..en dag kanske jag och Alex sjunger din låt =D

2010-01-01 @ 20:51:57
URL: http://mildaviolin.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0